Mexanismele Jocului |
Inainte de a trece la discutii legate de economie sau finante, trebuie sa trecem in revista mecanismele jocului. Veti gasi aici raspunsuri la intrebari cum ar fi De ce trebuie sa consum produse ? sau De ce am un salariu mai mic decat alti jucatori ?. Fiecare jucator are 5 indicatori care caracterizeaza starea sa la un moment dat. Acestia sunt puterea, punctajul economic, punctajul militar, punctele de atac si punctele de aparare. Pe departe cel mai important indicator este puterea. Pe baza ei se calculeaza cat esti de productiv la munca, cata forta ai intr-o confruntare cat si impozitele pe care le iei de la sclavi. Retine ca atunci cand ataci un jucator si acesta pierde confruntarea el devine automat sclavul tau. Din acel moment iti va plati un impozit din toate incasarile pe care le are. Sclavii sunt una din cele mai importante surse de venit din joc. Nu numai ca primesti un impozit de pe urma lor dar ii poti vinde sau cumpara pe o piata libera. Impozitul pe care il iei de la sclavi se calculeaza in functie de putere. De aceea, pentru a intelege mai bine mecanismele jocului si importanta celor 5 indicatori vom dezbate pe larg rolul fiecaruia : |
Puterea |
Puterea este pe departe cel mai important indicator. Puteti gasi valoarea ei in partea stanga-sus a fiecarei pagini. Pe baza ei sunt calculate atacul total, apararea totala, productivitatea si impozitele pe care le luati de la sclavi. Puterea creste la consumul anumitor produse si scade zilnic in functie de activitate. Vom enumera mai jos cand creste si cand scade puterea. Retineti ca puterea este actualizata in fiecare ora. |
Puterea creste cand |
|
Puterea scade |
|
Cu alte cuvinte, daca citesti mult, esti imbracat impecabil, locuiesti intr-un palat, mananci doar fripturi de 5 stele si bei cel mai fin vin, poti primii peste 100 puncte de putere / zi. Daca intr-o zi muncesti si ataci de 8 ori pierzi 40% putere. Mentinerea puterii la 100% nu este tocmai o sarcina usoara iar in unele cazuri este neprofitabila. Puterea ideeala difera de la jucator la jucator si nu este mereu 100%. |
Punctajul economic si productivitatea |
Punctajul economic reprezinta experienta in munca acumulata pana in prezent de un jucator. In fiecare zi punctajul economic scade automat cu 1 punct iar dupa fiecare zi de munca punctajul economic creste cu 2 puncte. Valoarea minima a punctajului este 10 iar valoarea maxima este de 100, ceea ce inseamna ca un jucator nou care munceste zi de zi va ajunge la punctajul maxim dupa 3 luni. Pe baza punctajului economic se calculeaza productivitatea. Formula de calcul este Pr=(P+PE) /2 ( Pr=productivitatea, P=puterea actuala, PE=punctaj economic ). Spre exemplu, cu o putere de 40% si un punctaj economic de 50 de puncte, productivitatea este de 45% ( (50+40) / 2 ). Productivitatea este extrem de importanta deoarece pe baza ei se calculeaza salariul pe care il vei lua. Salariile pe care proprietarii de firme le ofera sunt pentru un muncitor cu productivitatea de 100%. Cu alte cuvinte daca o companie ofera un salariu de 20 RON / ORA, iar tu ai o productivitate de 20%, vei primi doar 4 RON / ORA. O productivitate marita iti asigura un venit mare. |
Punctajul militar si durata luptelor |
Punctajul militar reprezinta experienta miilitara acumulata pana in prezent. In fiecare zi punctajul militar scade cu 0.1 puncte, iar dupa fiecare lupta creste cu 0.2 puncte. Valoarea minima este de 0 iar valoarea maxima este de 100, ceea ce inseamna ca un incepator, dupa 1000 de lupte ajunge la valoarea maxima a punctajului economic. Pe baza punctajului militar se determina durata luptei in cazul in care ataci. Formula de calcul este 20 min - ( PM % 10 min ), altfel spus un punctaj militar de 100 % iti reduce luptele de la 20 min la 10 min, in cazul in care ataci. |
Punctele de atac si atacul total |
Exista 10 tipuri de arme de atac. Fiecare arma de atac in functie de calitate, aduce un aport de puncte. Suma acestor puncte reprezinta punctele de atac. Pe baza punctelor de atac si a puterii, se determina atacul total. Formula de calcul este AT = P % PA ( puterea luata ca procent din punctele de atac ). O lupta se castiga comparand atacul total al atacatorului cu apararea totala a adversarului. Jucatorul cu valoarea mai mare castiga. Spre exemplu daca jucatorul A detine un atac total de 34.21 iar jucatorul B o aparare de 33, jucatorul A castiga. Retineti ca nu puteti ataca decat jucatori cu o aparare inferioara sau cel mult egala . In cazul in care atacul jucatorului A este identic cu apararea adversarului, castiga atacatorul adica jucatorul A. |
Punctele de aparare si apararea totala |
Exista 10 tipuri de arme de aparare. Fiecare arma de aparare in functie de calitate, aduce un aport de puncte. Suma acestor puncte reprezinta punctele de aparare. Pe baza punctelor de aparare si a puterii, se determina apararea totala. Formula de calcul este AT = P % PA ( puterea luata ca procent din punctele de aparare ). O lupta se castiga comparand atacul total al atacatorului cu apararea totala a adversarului. Jucatorul cu valoarea mai mare castiga. Spre exemplu daca jucatorul A detine un atac total de 34.21 iar jucatorul B o aparare de 33, jucatorul A castiga. Retineti ca nu puteti ataca decat jucatori cu o aparare inferioara sau cel mult egala . In cazul in care atacul jucatorului A este identic cu apararea adversarului, castiga atacatorul adica jucatorul A. |
Mecanismele jocului
Abonați-vă la:
Postări (Atom)