Mecanismele jocului

Mexanismele Jocului
 
Inainte de a trece la discutii legate de economie sau finante, trebuie sa trecem in revista mecanismele jocului. Veti gasi aici raspunsuri la intrebari cum ar fi De ce trebuie sa consum produse ? sau De ce am un salariu mai mic decat alti jucatori ?. Fiecare jucator are 5 indicatori care caracterizeaza starea sa la un moment dat. Acestia sunt puterea, punctajul economic, punctajul militar, punctele de atac si punctele de aparare. Pe departe cel mai important indicator este puterea. Pe baza ei se calculeaza cat esti de productiv la munca, cata forta ai intr-o confruntare cat si impozitele pe care le iei de la sclavi. Retine ca atunci cand ataci un jucator si acesta pierde confruntarea el devine automat sclavul tau. Din acel moment iti va plati un impozit din toate incasarile pe care le are. Sclavii sunt una din cele mai importante surse de venit din joc. Nu numai ca primesti un impozit de pe urma lor dar ii poti vinde sau cumpara pe o piata libera. Impozitul pe care il iei de la sclavi se calculeaza in functie de putere. De aceea, pentru a intelege mai bine mecanismele jocului si importanta celor 5 indicatori vom dezbate pe larg rolul fiecaruia :
 
Puterea
 
Puterea este pe departe cel mai important indicator. Puteti gasi valoarea ei in partea stanga-sus a fiecarei pagini. Pe baza ei sunt calculate atacul total, apararea totala, productivitatea si impozitele pe care le luati de la sclavi. Puterea creste la consumul anumitor produse si scade zilnic in functie de activitate. Vom enumera mai jos cand creste si cand scade puterea. Retineti ca puterea este actualizata in fiecare ora.
 
Puterea creste cand
 
  • Consumi mancare. Mancarea are 5 grade de calitate si reprezinta cel mai rapid mod de a-ti creste puterea. In functie de calitate puterea iti creste pe loc cu o anumita valoare ( 1 stea - 1 punct, 2 stele - 2 puncte etc.). Poti manca o data la 6 ore. Pentru a manca mergi in pagina Bunuri / Mancare.
  • Consumi vin. Vinul nu are grade de calitate dar pe masura ce trece timpul isi creste automat valoarea iar puterea primita creste. O sticla de vin nou produsa iti ofera pe loc 1 punct de putere. Daca vinul nu se vinde, in fiecare zi puterea oferita de o sticla creste cu 0.4 puncte / ZI. Dupa 150 de zile o sticla de vin ajunge la maturitate si nu isi mai mareste valoarea. cu alte cuvinte o sticla de vin iti poate oferi un spor de maxim 60 puncte de putere. Poti consuma maxim o sticla la 24 de ore. Pentru a consuma vin mergi in pagina Bunuri / Vin.
  • Esti imbracat. Fiecare accesoriu de imbracaminte iti ofera un anumit aport de putere pe zi. Exista 10 tipuri de imbracaminte ( lenjeria, ciorapii, manusile, caciula, camasa, cizmele, pantalonii, sacoul, paltonul si pelerina ). Fiecare articol de imbracaminte are 5 grade de calitate. In functie de gradul de calitate vei primi un anumit numar de puncte de putere iar respectivul articol dureaza mai mult. Retineti ca hainele sunt degradabile, ceea ce inseamna ca dupa o vreme vor dispare automat din inventar. Poti detine un singur articol de imbracaminte din fiecare la un moment dat ( o singura pereche de manusi, o singura caciula... ). Pentru a cumpara haine mergi in pagina Bunuri / Haine.
  • Locuiesti intr-o casa. Atunci cand locuiesti intr-o casa primesti zilnic un anumit numar de puncte de putere in functie de calitatea casei. Casele au 5 grade de calitate. Sunt singurele produse care au o durata nelimitata de viata. Casele de 1 stea ofera 5 puncte putere / ZI, cele de 2 stele 10 puncte, cele de 3 stele 15 puncte, cele de 4 stele 20 puncte iar o vila de 5 stele iti aduce un spor de 25 puncte de putere / ZI. Daca nu iti permiti sa cumperi o casa o poti inchiria. Retine ca daca te muti in alta regiune, te vei muta automat din casa. Pentru a cumpara sau inchiria case, mergi in pagina Imobiliare din meniul principal.
  • Citesti un articol. Dupa fiecare data cand citesti un articol pentru prima data, primesti un anumit numar de puncte in functie de calitatea articolelor. articolele au 5 grade de calitate si spre deosebire de alte produse isi dobandesc gradele in functie de voturile cititorilor. Poti citi un numar nelimitat de articole pe zi dar nu poti primi mai mult de 10 puncte putere / ZI in acest fel.
 
Puterea scade
 
  • Automat in fiecare ora cu un procent egal cu Pr=P*0.05. Chiar daca nu esti implicat in vreo activitate puterea iti scade in fiecare ora cu acest procent.
  • Cand muncesti. Pentru fiecare ora de munca, puterea scade cu 1% in plus. Asta inseamna ca dupa o zi de munca pierzi automat inca 8% putere care se adauga procentul pe care il pierzi in mod automat
  • Cand lupti. Indiferent ca ataci sau esti atacat, dupa fiecare lupta puterea iti scade cu 1%.
  • Cand calatoresti pe jos. Daca alegi sa te deplasezi dintr-o regiune in alta mergand pe jos, vei pierde 1% putere la fiecare 10 KM parcursi. Deplasarea cu ajutorul trasurilor sau baloanelor nu produce pierderi de putere.
 
Cu alte cuvinte, daca citesti mult, esti imbracat impecabil, locuiesti intr-un palat, mananci doar fripturi de 5 stele si bei cel mai fin vin, poti primii peste 100 puncte de putere / zi. Daca intr-o zi muncesti si ataci de 8 ori pierzi 40% putere. Mentinerea puterii la 100% nu este tocmai o sarcina usoara iar in unele cazuri este neprofitabila. Puterea ideeala difera de la jucator la jucator si nu este mereu 100%.
 
Punctajul economic si productivitatea
 
Punctajul economic reprezinta experienta in munca acumulata pana in prezent de un jucator. In fiecare zi punctajul economic scade automat cu 1 punct iar dupa fiecare zi de munca punctajul economic creste cu 2 puncte. Valoarea minima a punctajului este 10 iar valoarea maxima este de 100, ceea ce inseamna ca un jucator nou care munceste zi de zi va ajunge la punctajul maxim dupa 3 luni. Pe baza punctajului economic se calculeaza productivitatea. Formula de calcul este Pr=(P+PE) /2 ( Pr=productivitatea, P=puterea actuala, PE=punctaj economic ). Spre exemplu, cu o putere de 40% si un punctaj economic de 50 de puncte, productivitatea este de 45% ( (50+40) / 2 ). Productivitatea este extrem de importanta deoarece pe baza ei se calculeaza salariul pe care il vei lua. Salariile pe care proprietarii de firme le ofera sunt pentru un muncitor cu productivitatea de 100%. Cu alte cuvinte daca o companie ofera un salariu de 20 RON / ORA, iar tu ai o productivitate de 20%, vei primi doar 4 RON / ORA. O productivitate marita iti asigura un venit mare.
 
Punctajul militar si durata luptelor
 
Punctajul militar reprezinta experienta miilitara acumulata pana in prezent. In fiecare zi punctajul militar scade cu 0.1 puncte, iar dupa fiecare lupta creste cu 0.2 puncte. Valoarea minima este de 0 iar valoarea maxima este de 100, ceea ce inseamna ca un incepator, dupa 1000 de lupte ajunge la valoarea maxima a punctajului economic. Pe baza punctajului militar se determina durata luptei in cazul in care ataci. Formula de calcul este 20 min - ( PM % 10 min ), altfel spus un punctaj militar de 100 % iti reduce luptele de la 20 min la 10 min, in cazul in care ataci.
 
Punctele de atac si atacul total
 
Exista 10 tipuri de arme de atac. Fiecare arma de atac in functie de calitate, aduce un aport de puncte. Suma acestor puncte reprezinta punctele de atac. Pe baza punctelor de atac si a puterii, se determina atacul total. Formula de calcul este AT = P % PA ( puterea luata ca procent din punctele de atac ). O lupta se castiga comparand atacul total al atacatorului cu apararea totala a adversarului. Jucatorul cu valoarea mai mare castiga. Spre exemplu daca jucatorul A detine un atac total de 34.21 iar jucatorul B o aparare de 33, jucatorul A castiga. Retineti ca nu puteti ataca decat jucatori cu o aparare inferioara sau cel mult egala . In cazul in care atacul jucatorului A este identic cu apararea adversarului, castiga atacatorul adica jucatorul A.
 
Punctele de aparare si apararea totala
 
Exista 10 tipuri de arme de aparare. Fiecare arma de aparare in functie de calitate, aduce un aport de puncte. Suma acestor puncte reprezinta punctele de aparare. Pe baza punctelor de aparare si a puterii, se determina apararea totala. Formula de calcul este AT = P % PA ( puterea luata ca procent din punctele de aparare ). O lupta se castiga comparand atacul total al atacatorului cu apararea totala a adversarului. Jucatorul cu valoarea mai mare castiga. Spre exemplu daca jucatorul A detine un atac total de 34.21 iar jucatorul B o aparare de 33, jucatorul A castiga. Retineti ca nu puteti ataca decat jucatori cu o aparare inferioara sau cel mult egala . In cazul in care atacul jucatorului A este identic cu apararea adversarului, castiga atacatorul adica jucatorul A.